dag 2 van de Atlantic Crossing - Reisverslag uit Los Llanos de Aridane, Spanje van Eric Visschers - WaarBenJij.nu dag 2 van de Atlantic Crossing - Reisverslag uit Los Llanos de Aridane, Spanje van Eric Visschers - WaarBenJij.nu

dag 2 van de Atlantic Crossing

Blijf op de hoogte en volg Eric

21 November 2017 | Spanje, Los Llanos de Aridane

Op de site van zeilen.nl staat een verslag van de start van de ARC; Droomstart voor oceaanoversteek ARC. Met mooie foto van onze boot met het parasailor zeil op.

Wat ik gisteren nog vergeten was te vermelden; In de haven van Las Palmas liepen ook heel veel "opstappers" rond, avonturiers die nog proberen een plekje te bemachtigen op een zeilboot om mee naar de overkant te varen. Mensen alleen, maar ook stelletjes, één keer zelfs een stelletjes mèt hond, uit alle windhoeken van de wereld. Ze kunnen zeilen, óf niet, bieden aan te koken voor de crew....heel bijzonder!

Zojuist komt ook Erics verslagje weer binnen via de email:

Goeiesmerreges deze merrege,
weer een zonnig dagje zo te zien, hengel uitgeworpen en motor aan.
Wind is geheel weg op dit stukje zoals verwacht maar we hebben de noorderlijke route gekozen die toch wat meer wind heeft dan de zuidelijke.
Het Lage drukgebied wat er zat trekt over de canaries weg en proberen daar nog een beetje wind van mee te pakken.
We verwachten vanavond wat meer wind te krijgen. Hoe liggen wij tov de rest? Kan nu zien dat wij in een groepje van ca. 10 boten hangen en een paar kunnen we ook zien, echter wel op wat grotere afstand. Verders gaat alles hier zijn gangetje, de golven zijn flink afgenomen. Heb je nog wat op de site van zeilen.nl kunnen zien of is dat nog te snel?
Hoe gaat t in het Brabantse? De groeten van iedereen aan boord en een hele dikke kus van mij. Tot het volgende berichtje xxx

• 21 November 2017 - 18:24

Pa ,(Bep) :

hallo zeilers!!; een reactie op jullie bericht, je had een hengel uitgeworpen??en naar ik hoop
    ook weer terug opgevist ??? en hoop ik , ook iets gevangen ??.
    op de site van zeilen heeft je moeder een prachtige foto gevonden,
    wij wensen jullie nog een goede vaart, en nog een tip; blijf met z'n drieen goed
    in de zeilen blazen.!! gr; uit nistelrode.