Na 3 weken ...... land in zicht !!! - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Eric Visschers - WaarBenJij.nu Na 3 weken ...... land in zicht !!! - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Eric Visschers - WaarBenJij.nu

Na 3 weken ...... land in zicht !!!

Blijf op de hoogte en volg Eric

11 December 2017 | St. Lucia, Saint Lucia

Zondag 10 december 2017

Eric Visschers, met zeilboot Anzur; Als 82ste gefinisht van de 186 gestarte boten in 20 dagen, 22 uur, 30 minuten en 28 seconden na vertrek vanuit Las Palmas. In totaal 2958 NM afgelegd (= 5478 km), waarvan de laatste dag 156 NM.

Na precies 3 weken avonturen op de Atlantische Oceaan is het dan zover: De Anzur komt aan op St. Lucia. De organisatie heeft een sleper geregeld. De Anzur wordt netjes de haven van Rodney Bay binnen gesleept.
Daar een hartelijke ontvangst door ARC, met een rumpunch, welkomstpakketje en live muziek van een steeldrummer…..wat wil je nog meer ! Op de steiger worden al ervaringen en zeemansverhalen uitgewisseld met andere zeilers van de ARC vloot. Na aankomst met alle paperassen van de boot, paspoorten etc. naar het havenkantoor, inklaren . ’s Avonds wordt er door ARC voor de bemanningsleden van de inmiddels bijna 100 gearriveerde boten, een Sundowner Saint Lucian Style, georganiseerd, onder het genot van nog wat glaasjes rumpunch was het voor Eric , Thies en Pieter een gezellig feestje tot in de kleine uurtjes.

Maandag 11 december

Over tot de orde van de dag ; starmotor is er al, wordt vanmiddag ingebouwd. Het fokzeil is naar de zeilmaker, de boot wordt ontdaan van al het zout, een flinke poetsbeurt was niet overbodig !
ARC organiseert de komende dagen wederom seminars; o.a. over zeilen in de Cariben , nog van alles te doen voor de heren…….maar vooral nagenieten van een onvergetelijk avontuur !

• 11 December 2017 - 21:15

De Buurtjes V Geel:

Proficiat Eric en bemanning met jullie finish!!! Zeker een feestje waard, geniet lekker in Saint Lucas.
    We hebben genoten van je reisverslagen en wensen je nog mooie dagen toe.

• 11 December 2017 - 21:22

PA En MA VISSCHERS :

PROFICIAT ERIC ,PIETER ,THIES ,geweldig en wat een verhalen ,samen drie weken hard gewerkt met meevallers en tegenslagen ,en zonder moter toch als 82 ste binnen .met een woord we zijn trots op jullie .Eric nu genieten van je verdiende vacantie met Betty en kinderen groetjes PA en MA Nistelrode

P.S je jongensdroom is geslaagd ,geniet er maar van .

• 11 December 2017 - 22:37

Maarten & Marion:

Gefeliciteerd mannen met deze geweldige prestatie!
    Een lang gekoesterde wens die hoog op je bucketlist stond kun je eindelijk afvinken!!
    Veel plezier nog daar en tot volgend jaa!!

• 12 December 2017 - 06:35

Wilma&Thijs:

Gefeliciteerd . Weer iets voor in het mooie verhalen boek. Geniet er van.

• 12 December 2017 - 07:42

Ruud En Corine:

Wat een prestatie, proficiat!

• 12 December 2017 - 09:28

Fien En Jan:

Proficiat mannen, geweldig gedaan. Wat een belevenis moet het zijn geweest. Prachtige verhalen. Geniet van deze mooie prestatie en neem er 1 van ons, Proost.

• 12 December 2017 - 09:46

Derk:

Lekker bezig mannen! proficiat! en Nu genieten!

• 12 December 2017 - 13:09

Ria En Clemens:

Proficiat, wat een avontuur om op terug te kijken!

• 12 December 2017 - 13:49

Lion En Joop:

Wauw wat is dat snel voorbij gegaan en wat een avontuur inderdaad. Dat neemt niemand jullie nog af, Groot gelijk ! Gefeliciteerd en nu verder met genieten en samen vakantie houden met Betty en de kids. Pluk de dag allemaal !!

• 13 December 2017 - 07:31

Herman Peters:

Veel mensen koesteren een (jongens)droom maar komen nooit toe aan de uitvoering daarvan.
    Jij dus wel Eric: dat alleen is al een felicitatie waard. Ook al heb ik gedurende de reis een aantal keren gedacht: "Kijk en daarom zou ik voor geen 'ton' mee willen" is het al met al een prachtige belevenis geworden voor jullie drieën. De mensen die jullie gevolgd hebben, zullen het idee "wat een leuke cruise" zeker niet gehad hebben.
    De oceaan is al gauw enkele kilometers diep en als je dan met windkracht 7 (tegenwind) en 4 meter hoge golven het gevoel krijgt, het schip gaat breken, dan gaat het mij op afstand al dun door de broek....

Ik heb met veel plezier jullie verhalen, uitstekend 'vertaald' door Betty, omgewerkt voor een serie in Arena-lokaal. Veel mensen bleken die verhalen te lezen: het scoorde hoog in de website-lezers (enkele duizenden per week). Nu nog de vijfde en laatste in de serie: moet vandaag 13 december worden aangeleverd.

Geniet van de welverdiende punch!

wees gegroet

Herman